Tylko 25 % przedsiębiorstw jest zadowolonych z dostawców usług HR, a ok. 40% rozważa zmianę partnera w tej dziedzinie. Wybór rozwiązania BPO (Business Process Outsourcing – outsourcing procesów biznesowych) w zakresie HR to ważny krok w rozwoju każdej firmy. W dynamicznie zmieniającym się środowisku pracy, korzystanie z usług BPO, oferujących zwiększoną wydajność, wiedzę oraz doświadczenie staje się niemalże koniecznością. Zatem fakt, że nigdy wcześniej outsourcing procesów kadrowo-płacowych nie cieszył się tak dużym zainteresowaniem przedsiębiorstw nie powinien zaskakiwać.
Kompleksowy charakter rozwiązań w dziedzinie usług BPO oraz liczebność ich dostawców może stanowić problem dla przedsiębiorstw w dokonaniu właściwego wyboru. Aby im pomóc, stworzyliśmy „HR BPO: 7 najczęstszych błędów” – raport, który przedstawia i obala pewne mity na temat usług BPO. Wskazuje też 7 błędów, jakie najczęściej popełniają firmy w tym zakresie.
-
Te same procedury stosowane od zawsze – zgodnie z badaniem EY, 28% przedsiębiorstw nadal korzysta wyłącznie z wewnętrznych modeli kadrowo-płacowych. Firmom brakuje czasu, żeby rozważyć inne rozwiązania dostępne na rynku.
-
Zaniżanie rzeczywistych kosztów – firma PwC oszacowała, że tylko 37% kosztów związanych z procesami kadrowo-płacowymi jest widocznych, w efekcie – prawdziwy koszt nie jest znany.
-
Odkładanie decyzji o wdrożeniu outsourcingu – firmy nie powinny zwlekać z podjęciem decyzji o delegowaniu kompetencji HR, gdyż efektywne działania w tej dziedzinie wymiernie wpływają na ich kondycję finansową.
-
Obawa przed utratą kontroli – organizacje martwią się o to, kto będzie zarządzał procesami HR oraz kontrolował bezpieczeństwo wewnętrznych danych po przekazaniu ich usługodawcy.
-
Niedocenienie zalet standaryzacji – 37% średnich przedsiębiorstw nadal przechowuje swoje dane w programie Excel lub w podobnych bazach danych. Zaletą wprowadzenia standaryzacji jest m.in. obniżenie całkowitych kosztów utrzymania o aż 40%.
-
Skupienie się wyłącznie na kosztach – działy HR odczuwają presję w związku z koniecznością szukania oszczędności dla przedsiębiorstwa i odnajdowania nowych sposobów na ograniczenie kosztów.
-
Niewłaściwe postrzeganie zmian w organizacji – przedsiębiorstwa błędnie kojarzą outsourcing z potrzebą zmniejszania zatrudnienia.
Trzeba pamiętać, że niewłaściwie stosowany outsourcing, może okazać się ryzykownym krokiem. Dlatego tak ważna jest analiza sytuacji przedsiębiorstwa i rozwiązań dostępnych na rynku. Aby uniknąć błędów, należy skonfrontować z rzeczywistością niektóre mity związane z delegowaniem procedur HR na zewnątrz. Tylko wtedy możliwe będzie zainicjowanie długotrwałej i owocnej współpracy firmy oraz jej partnera HR.
Więcej informacji znajdziesz na stronie: http://www.adp.pl/intl-payroll/hr-bpo-myths-and-realities/hr-bpo-myths-and-realities