Sprzedaż

Sprzedaż

hr_services

Jesteś zainteresowany rozwiązaniami ADP?

Zadzwoń do nas, aby porozmawiać o Twoich wymaganiach.

Infolinia

Infolinia

24_7_support

Wsparcie dla klientów ADP

Skontaktuj się z naszą infolinią, aby uzyskać porady ekspertów.

Eksperci ADP oferują klientom swoje wieloletnie doświadczenie w obszarze kadr i płac. Dołożymy wszelkich starań, aby odpowiedzieć w jak najkrótszym czasie:

Zapytaj eksperta

Czterodniowy tydzień pracy? Pracownicy mówią tak!

Czterodniowy tydzień pracy? Pracownicy mówią tak!

 
  • Ponad połowa europejskich pracowników wolałaby pracować w cyklu czterodniowym.
  • Z największym entuzjazmem do tej koncepcji podchodzą Hiszpanie, Brytyjczycy, Holendrzy i Francuzi.
  • W Polsce taką opcję preferowałoby 37 proc. pracowników

Warszawa – 5 czerwca 2019 r. – Firma ADP® przeprowadziła badanie wśród ponad 10 tys. europejskich pracowników na temat czterodniowego tygodnia pracy. Okazało się, że aż 56 proc. ankietowanych wolałoby pracować przez 4 dni w tygodniu. Co ciekawe, taki system ma też sporo zwolenników w Polsce. Pomimo, że w Polsce nie odbyła się jeszcze debata publiczna dot. tego typu zmian na rynku pracy, to aż 37 proc. ankietowanych deklaruje, że zdecydowałoby się na taki kształt pracy.

Badanie „The Workforce View 2019” przeprowadzone przez firmę ADP® daje wgląd w kluczowe zagadnienia, przed jakimi stają obecnie pracownicy i pracodawcy w Europie. Temat czterodniowego tygodnia pracy jest w ostatnich latach poruszany coraz częściej, a takie rozwiązanie mogłoby zrewolucjonizować produktywność, poprawić równowagę pomiędzy życiem osobistym a zawodowym pracowników i obniżyć poziom stresu. Biorąc pod uwagę, że taką zmianą są coraz bardziej zainteresowani sami pracownicy, wyniki badań wskazują, że pracodawcy powinni zacząć podchodzić do tej koncepcji bardzo poważnie.

W sytuacji, gdy produktywność, równowaga pomiędzy życiem prywatnym a zawodowym
i różnorodność miejsc pracy plasują się wysoko na liście kluczowych kwestii dla firm w Europie, krótszy tydzień pracy mógłby być odpowiednim rozwiązaniem. Badania wykazały, że w wielu przypadkach pracownicy, pracując w ten sposób, mogą uzyskać takie same osiągnięcia, jednocześnie ciesząc się lepszą równowagą między życiem prywatnym a zawodowym. Jest to więc koncepcja, na której korzystają wszyscy, zarówno pracownicy, jak i pracodawcy
– mówi o wynikach badań Anna Barbachowska, Country HR Business Partner ADP Polska.

Czterodniowy tydzień pracy ma w Polsce najwięcej zwolenników wśród osób, które są na półmetku swojej kariery - 41 proc. osób w wieku od 35 do 44 lat twierdzi, że wolałaby pracować w ten sposób. Może być to spowodowane wyzwaniami związanymi z łączeniem życia zawodowego z życiem rodzinnym oraz z innymi obowiązkami. Są oni jednocześnie grupą, która najchętniej zdecydowałaby się na obniżkę płac w zamian za mniejszą liczbę godzin pracy (11 proc.).

Koncepcja czterodniowego tygodnia pracy jest najbardziej popularna wśród pracowników w Hiszpanii (62,6 proc.), Wielkiej Brytanii (61,2 proc.), Holandii (60,4 proc.) i Francji (60,4 proc.). Mieszkańcy Wielkiej Brytanii najchętniej wybraliby czterodniowy tydzień pracy ze zmniejszonym wynagrodzeniem (16,3 proc.).

Istnieją przesłanki świadczące o tym, że czterodniowy tydzień pracy mógłby pomóc wspierać funkcjonowanie obu płci w miejscu pracy – dzięki takiemu rozwiązaniu pary mogłyby łatwiej zarządzać obowiązkami rodzinnymi i więcej kobiet mogłoby w pełni korzystać z możliwości zawodowych. Wreszcie – jest to pozytywne rozwiązanie dla dobrostanu i zaangażowania pracowników, które stanowią bardzo istotne czynniki dla prowadzenia firm – komentuje Anna Barbachowska, Country HR Business Partner ADP Polska.

Raport „The Workforce View in Europe 2019” jest dostępny pod adresem:

http://bit.ly/2QoHQIh

O badaniu

„The Workforce View in Europe 2019” przedstawia opinie pracowników na temat aktualnego środowiska pracy oraz ich oczekiwania związane z przyszłością. Badanie zostało przeprowadzone przez niezależną agencję badań rynku Opinion Matters na zlecenie ADP w październiku 2018 r. Wśród z 10 585 dorosłych pracujących osób
z ośmiu krajów Europy: Francji, Niemiec, Włoch, Holandii, Polski, Hiszpanii, Szwajcarii oraz Wielkiej Brytanii.

Kilka słów o ADP (NASDAQ-ADP)

Tworzymy lepszą przestrzeń dla pracy. Dostarczamy innowacyjne produkty, najwyższej jakości usługi i wyjątkowe doświadczenia, które pomagają w pełni wykorzystać potencjał pracowników. HR, zarządzanie talentami, benefitami pozapłacowymi, listą płac przy zgodności z przepisami. W oparciu o dane, z myślą o ludziach. Dowiedz się więcej na www.adp.pl.

ADP, logo ADP oraz hasło “Always Designing for People” to znaki handlowe należące do ADP, LLC. Wszelkie pozostałe znaki należą do ich odpowiednich właścicieli. Copyright © 2019 ADP, LLC.

Kontakt dla mediów:

Katarzyna Ginszt-Bilczuk, ADP Polska, tel. +48 22 557 57 00, katarzyna.ginszt-bilczuk@adp.com    

Hubert Rączkowski, BrandLab, tel. 600 034 306, h.raczkowski@brandlab.pl