Sprzedaż

Sprzedaż

hr_services

Jesteś zainteresowany rozwiązaniami ADP?

Zadzwoń do nas, aby porozmawiać o Twoich wymaganiach.

Infolinia

Infolinia

24_7_support

Wsparcie dla klientów ADP

Skontaktuj się z naszą infolinią, aby uzyskać porady ekspertów.

Eksperci ADP oferują klientom swoje wieloletnie doświadczenie w obszarze kadr i płac. Dołożymy wszelkich starań, aby odpowiedzieć w jak najkrótszym czasie:

Zapytaj eksperta

Jedynie 37,6 proc. polskich pracowników poparłoby wprowadzenie czterodniowego tygodnia pracy

 
  • Większość Polaków woli pracować pięć dni w tygodniu. Tylko 37,6 proc. pracowników byłoby za wprowadzeniem czterodniowego tygodnia pracy
  • Z największym entuzjazmem pomysł czterodniowego tygodnia pracy przyjmują Hiszpanie, Brytyjczycy, Holendrzy i Francuzi

Warszawa – 5 czerwca 2019 r. – Firma ADP® przeprowadziła badanie wśród ponad 10 tys. europejskich pracowników na temat czterodniowego tygodnia pracy – jedynie 37,6 proc. Polaków poparłoby jego wprowadzenie. Polacy są również podzieleni w kwestii wynagrodzenia, które mieliby otrzymać za krótszy tydzień pracy. Niemal jedna trzecia przebadanych (29,7 proc.) wolałaby pracować więcej w ciągu czterech dni roboczych, aby zachować aktualny poziom wynagrodzenia. Tylko 7,8 proc. przepytanych pracowników zgodziłoby się na niższą pensję przy zachowaniu standardowych godzin czterodniowego tygodnia pracy.

Czterodniowy tydzień pracy ma w Polsce najwięcej zwolenników wśród osób, które są na półmetku swojej kariery - blisko połowa (41 proc.) osób w wieku od 35 do 44 lat twierdzi, że wolałaby pracować w ten sposób. Może być to spowodowane wyzwaniami związanymi z łączeniem życia zawodowego z życiem rodzinnym oraz z innymi obowiązkami. Są oni jednocześnie grupą, która najchętniej zdecydowałaby się na obniżkę płac w zamian za mniejszą liczbę godzin pracy (11 proc.).

Badanie „The Workforce View 2019” przeprowadzone przez firmę ADP® daje wgląd w kluczowe zagadnienia, przed jakimi stają obecnie pracownicy i pracodawcy w Europie. Temat czterodniowego tygodnia pracy jest w ostatnich latach poruszany coraz częściej, a takie rozwiązanie mogłoby zrewolucjonizować produktywność, poprawić równowagę pomiędzy życiem osobistym a zawodowym pracowników i obniżyć poziom stresu. Biorąc pod uwagę, że taką zmianą są coraz bardziej zainteresowani sami pracownicy, wyniki badań wskazują, że pracodawcy powinni zacząć podchodzić do tej koncepcji bardzo poważnie.

W sytuacji, gdy produktywność, równowaga pomiędzy życiem prywatnym a zawodowym
i różnorodność miejsc pracy plasują się wysoko na liście kluczowych kwestii dla firm w Europie, krótszy tydzień pracy mógłby być odpowiednim rozwiązaniem. Badania wykazały, że w wielu przypadkach pracownicy, pracując w ten sposób, mogą uzyskać takie same osiągnięcia, jednocześnie ciesząc się lepszą równowagą między życiem prywatnym a zawodowym. Jest to więc koncepcja, na której korzystają wszyscy, zarówno pracownicy, jak i pracodawcy
– mówi o wynikach badań Anna Barbachowska, Country HR Business Partner ADP Polska.

Koncepcja czterodniowego tygodnia pracy jest najbardziej popularna wśród pracowników w Hiszpanii (62,6 proc.), Wielkiej Brytanii (61,2 proc.), Holandii (60,4 proc.) i Francji (60,4 proc.). Mieszkańcy Wielkiej Brytanii najchętniej wybraliby czterodniowy tydzień pracy ze zmniejszonym wynagrodzeniem (16,3 proc.). Polacy natomiast są najbardziej sceptycznie nastawieni do czterodniowego dnia pracy
w całej Europie.

Istnieją przesłanki świadczące o tym, że czterodniowy tydzień pracy mógłby pomóc wspierać funkcjonowanie obu płci w miejscu pracy – dzięki takiemu rozwiązaniu pary mogłyby łatwiej zarządzać obowiązkami rodzinnymi i więcej kobiet mogłoby w pełni korzystać z możliwości zawodowych. Wreszcie – jest to pozytywne rozwiązanie dla dobrostanu i zaangażowania pracowników, które stanowią bardzo istotne czynniki dla prowadzenia firm – komentuje Anna Barbachowska, Country HR Business Partner ADP Polska.

Raport „The Workforce View in Europe 2019” jest dostępny pod adresem:

http://bit.ly/2QoHQIh

O badaniu

„The Workforce View in Europe 2019” przedstawia opinie pracowników na temat aktualnego środowiska pracy oraz ich oczekiwania związane z przyszłością. Badanie zostało przeprowadzone przez niezależną agencję badań rynku Opinion Matters na zlecenie ADP w październiku 2018 r. Wśród z 10 585 dorosłych pracujących osób
z ośmiu krajów Europy: Francji, Niemiec, Włoch, Holandii, Polski, Hiszpanii, Szwajcarii oraz Wielkiej Brytanii.

Kilka słów o ADP (NASDAQ-ADP)

Tworzymy lepszą przestrzeń dla pracy. Dostarczamy innowacyjne produkty, najwyższej jakości usługi i wyjątkowe doświadczenia, które pomagają w pełni wykorzystać potencjał pracowników. HR, zarządzanie talentami, benefitami pozapłacowymi, listą płac przy zgodności z przepisami. W oparciu o dane, z myślą o ludziach. Dowiedz się więcej na www.adp.pl.

ADP, logo ADP oraz hasło “Always Designing for People” to znaki handlowe należące do ADP, LLC. Wszelkie pozostałe znaki należą do ich odpowiednich właścicieli. Copyright © 2019 ADP, LLC.

Kontakt dla mediów:

Katarzyna Ginszt-Bilczuk, ADP Polska, tel. +48 22 557 57 00, katarzyna.ginszt-bilczuk@adp.com    

Anna Ogiegło, BrandLab, tel. 600 034 306, a.ogieglo@brandlab.pl