Sprzedaż

Sprzedaż

hr_services

Jesteś zainteresowany rozwiązaniami ADP?

Zadzwoń do nas, aby porozmawiać o Twoich wymaganiach.

Infolinia

Infolinia

24_7_support

Wsparcie dla klientów ADP

Skontaktuj się z naszą infolinią, aby uzyskać porady ekspertów.

Eksperci ADP oferują klientom swoje wieloletnie doświadczenie w obszarze kadr i płac. Dołożymy wszelkich starań, aby odpowiedzieć w jak najkrótszym czasie:

Zapytaj eksperta

Polacy nie kontrolują swoich… przychodów

 

Warszawa, Polska – 28 października 2019 r. – Wyniki raportu ADP „Workforce View in Europe” wskazują, że aż 27 proc. Polaków nie zorientowałoby się gdyby pensja, która wpłynęła na ich konto, różniła się od kwoty zawartej w umowie. Co szósty zatrudniony przyznaje też, że nie sprawdza wpłat od pracodawców. Polacy są również konserwatywni w kwestii nowych standardów płatności wynagrodzenia. W  przeciwieństwie do mieszkańców Azji, tak jak mieszkańcy całej Europy wciąż z rezerwą podchodzą do przelewów dokonywanych poprzez systemy typu PayPal.

Kontrola wydatków to temat często pojawiający się przy okazji walki z domowym zadłużeniem. Z danych Biura Informacji Gospodarczej InfoMonitor wynika, że w rejestrze dłużników figuruje obecnie 150 tys. młodych Polaków pomiędzy 18 a 24 rokiem życia. Jednak jak wynika z badań ADP, firmy zajmującej się usługami kadrowo-płacowymi, Polacy nie kontrolują także swoich przychodów. Tylko 73 proc. Polaków sprawdza, czy wysokość pensji, która wpływa na ich konto jest prawidłowa.

 Coraz większa część płatności na świecie oparta jest na przelewach bankowych. Nawyk sprawdzania przelewów powinien być jednak dla nas rutyną. Pomimo postępującej cyfryzacji należy pamiętać,
by kontrolować wysokość otrzymywanego wynagrodzenia. Zwłaszcza w przypadkach korzystania
ze zwolnienia lekarskiego. Z mojego doświadczenia wynika, że wciąż wielu pracowników nie wie
na przykład, jak prawidłowo rozliczony został okres zwolnienia lekarskiego, czy w jaki sposób odliczane
będą składki PPK
– mówi Anna Barbachowska, Country HR Business Partner ADP Polska.

Niestandardowe formy płatności wciąż mało popularne

Choć przelewy bankowe są dominującą formą płatności na całym świecie coraz częściej słychać głosy o rosnącej popularności płatności niestandardowych takich jak: karty przedpłacone, cyfrowe platformy typu PayPal, płatności mobilne czy kryptowaluty. Według raportu ADP „Future of Pay”, aż 88 proc. azjatyckich pracowników zaakceptowałoby takie „nowe” formy transakcji. Europa jednak pozostaje
na drugim biegunie nowoczesności. Tylko 44 proc. Europejczyków zaakceptowałoby niestandardowe sposoby płatności. W Ameryce Północnej za nowoczesnymi formami opowiedziało się 49 proc. spośród badanych pracowników, a w Ameryce Południowej 66 proc.

– Choć banki rozwijają swoją ofertę, płatności niestandardowe zaczynają zyskiwać przewagę technologiczną. Są one szybsze i łatwiejsze do wykonania, co daje poczucie większej kontroli nad pieniędzmi oraz możliwość natychmiastowej reakcji na nieprzewidziane wydatki. Pracodawca oferujący elastyczne i nowoczesne formy płatności może dla pracownika wydawać się bardziej atrakcyjny,
co w wielu branżach może stanowić dodatkowy atut w procesie rekrutacji –
stwierdza Anna Barbachowska, Country HR Business Partner ADP Polska.

Milenialsi – szansa na zmianę

Najchętniej po alternatywne metody płatności sięgają tzw. milenialsi. Zakłada się, że w przyszłości coraz częściej będą oni oczekiwać od pracodawców płatności niestandardowych. Pojawiają się również głosy mówiące o ryzyku płynącym z nowych metod płatności. Zarówno dla pracowników, jak i pracodawców kwestia bezpieczeństwa będzie kluczowa, choć jak wskazują badania ADP jest ona istotniejsza dla użytkowników powyżej 50 roku życia. Osoby w przedziale 18-35 lat czują się bezpiecznie, jeśli mogą śledzić swoje środki na bieżąco bez przesyłania pieniędzy między kontami.

Raport „The Workforce View in Europe 2019” jest dostępny pod adresem:

http://bit.ly/raport_ADP_2019

O ADP (NASDAQ – ADP)

Tworzymy lepszą przestrzeń dla pracy. Dostarczamy innowacyjne produkty, najwyższej jakości usługi i wyjątkowe doświadczenia, które pomagają w pełni wykorzystać potencjał pracowników.

HR, zarządzanie talentami, benefitami pozapłacowymi, listą płac przy zgodności z przepisami. W oparciu o dane, z myślą o ludziach.

Dowiedz się więcej na ADP.pl. 

ADP, logo ADP oraz hasło “Always Designing for People” to znaki handlowe należące do ADP, LLC. Wszelkie pozostałe znaki należą do ich odpowiednich właścicieli. Copyright © 2019 ADP, LLC. All rights reserved.

Copyright © 2019 ADP, LLC. All rights reserved.

Kontakt dla mediów

Katarzyna Ginszt-Bilczuk, ADP Polska, tel. +48 22 557 57 00, katarzyna.ginszt-bilczuk@adp.com       

Patrycja Maciąg, BrandLab, tel. +48 660 506 223, p.maciag@brandlab.pl