4 kluczowe trendy HR, które zdominują 2020 rok

Warszawa, 16 grudnia 2019 r. – Świat HR nieustannie się zmienia, rosną oczekiwania pracowników, a wraz z nimi pojawiają się innowacje, które mają usprawnić zarządzanie kapitałem ludzkim. Najnowsze rozwiązania, które mają zdominować rynek HR w 2020 roku, skupiają się na motywacji pracowników, opierają się na wsparciu zespołów, personalizacji, sprawnym dostosowaniu do wymogów oraz na technologiach, mających na celu jak największą indywidualizację.

Z badań ADP wynika, że organizacje – starając się angażować pracowników i strategicznie rozwijać swoją działalność – będą coraz bardziej poszukiwać personalizacji i możliwości dostarczania kompletnych i praktycznych rozwiązań.

– Świat pracy i zatrudnienia doszedł do punktu zwrotnego, który dodatkowo nabiera znaczenia w związku z niedoborem pracowników i stabilizującym się wzrostem wynagrodzeń. Dostrzegamy niezwykle istotną dla firm wspólną rolę technologii oraz zarządzania danymi w miejscu pracy. W 2020 roku firmy będą starały się kłaść nacisk na rozwiązania technologiczne, realizujące potrzeby ich organizacji, zespołów oraz pracowników, aby tworzyć bardziej angażujące i produktywne środowisko pracy – twierdzi Don Weinstein, wiceprezes, zarządzający globalnymi produktami i technologiami ADP.

Jakie trendy będą kształtować działy HR w 2020 roku?

  • Personalizacja i robotyzacja

Firmy zamiast rozbudowanego, trudnego do wprowadzenia oprogramowania będą wolały prostą i intuicyjną aplikację. W związku z tym platformy technologiczne będą musiały dostarczać możliwie jak najbardziej elastyczne opcje, które firmy, zespoły i pracownicy będą mogły dostosowywać do swoich potrzeb. Sytuacja pracownika będzie ewoluować z uwagi na połączenie nowopowstających technologii, sztucznej inteligencji i samouczących się maszyn. Rozwój przetwarzania naturalnego języka i bardziej zaawansowane chatboty pomogą zredukować czas potrzebny na wykonanie zadań i będą wspierać popularyzację przyjmowania tych rozwiązań przez użytkowników oraz zastosowanie takich systemów do indywidualnych potrzeb.

  • #TeamWork

Organizacje, aby uwolnić potencjał pracowników i stworzyć kulturę komunikacji opartej na zaangażowaniu, muszą rozbić zastane korporacyjne struktury. Przyszłość rynku pracy skupia się na horyzontalnej strukturze organizacji. Pracodawcy, w poszukiwaniu nowych talentów, będą również musieli na nowo oceniać swoje zespoły i poszukiwać alternatywnych źródeł zatrudnienia. W procesach rekrutacyjnych będą mieli coraz większy udział wysoce wyspecjalizowani pracownicy zatrudniani do konkretnych projektów, a także byli oraz emerytowani pracownicy.

  • Sztuczna inteligencja

Robotyzacja i rozwój sztucznej inteligencji wpływa na sytuację rynku pracy. Coraz bardziej zaawansowane chatboty mogą pomóc zredukować czas potrzebny na wykonanie zadań, a także wspierać indywidualne potrzeby pracowników. Innowacje nie ominą również kwestii wynagrodzenia. Jak wynika z badań ADP „Future of Pay”, pracownicy coraz częściej chcą mieć wpływ na to, w jaki sposób i kiedy dostaną swoją pensję. Przewiduje się zatem, że zagadnienie wynagradzania wejdzie na nowy poziom personalizacji, oferując łatwiejsze sposoby wypłacania pensji pracownikom.

  • Analitych danych

Sztuczna inteligencja, samouczące się maszyny, technologie chmurowe czy łączność 5G –  to właśnie te makrotrendy są siłą napędową innowacji i pomogą firmom zoptymalizować doświadczenia pracowników i klientów. Analityka predykcyjna będzie podstawą dla każdej firmy, która będzie chciała odnieść sukces w 2020 roku. Pomoże dostarczyć newralgiczne informacje na temat pracowników, np. wzrost liczby nadgodzin, nadmierna rotacja pracowników, koszty pracy czy nierówne wynagradzanie kobiet i mężczyzn. 

O ADP (NASDAQ – ADP)

Tworzymy lepszą przestrzeń dla pracy. Dostarczamy innowacyjne produkty, najwyższej jakości usługi i wyjątkowe doświadczenia, które pomagają w pełni wykorzystać potencjał pracowników.

HR, zarządzanie talentami, benefitami pozapłacowymi, listą płac przy zgodności z przepisami. W oparciu o dane, z myślą o ludziach. 

Dowiedz się więcej na ADP.pl.  

ADP, logo ADP oraz hasło “Always Designing for People” to znaki handlowe należące do ADP, LLC. Wszelkie pozostałe znaki należą do ich odpowiednich właścicieli. Copyright © 2019 ADP, LLC. All rights reserved.

Copyright © 2019 ADP, LLC. All rights reserved.

Kontakt dla mediów

Katarzyna Ginszt-Bilczuk, ADP Polska, tel. +48 22 557 57 00katarzyna.ginszt-bilczuk@adp.com

Patrycja Maciąg, BrandLab, tel. +48 660 506 223p.maciag@brandlab.pl