Co powinni robić pracodawcy, by odnaleźć się w tym nowym otoczeniu
Wyniki ankiety pokazały, że w pracy nie chodzi już wyłącznie o wynagrodzenie i inne świadczenia finansowe i dodatki. Aby budować wśród pracowników poczucie zadowolenia z pracy i stabilności, firmy muszą uwzględnić następujące aspekty:
- Wynagrodzenie i możliwość awansu
- Równowaga między życiem osobistym i zawodowym
- Ogólne samopoczucie i rodzina
- Wartości, jakimi kieruje się firma
Do zyskania (lub stracenia) jest obecnie więcej niż kiedykolwiek wcześniej: ostatnie dwa lata sprawiły, że pracownicy zmienili priorytety, jeśli chodzi o to, jak i gdzie chcą wykonywać pracę. Pracownicy są skłonni odejść od pracodawcy, jeśli ten nie spełnia ich oczekiwań w zakresie szeregu kwestii, takich jak możliwość elastycznych godzin pracy czy realizacja polityki dotyczącej różnorodności, równości i integracji. Badanie pokazało, że dwie trzecie pracowników (64%) rozważyłoby znalezienie nowej pracy, gdyby kazano im wrócić do biura w pełnym wymiarze godzin.
Co mogą zrobić pracodawcy
Pracodawcy powinni:
- zadawać właściwe pytania, by lepiej zrozumieć pracowników;
- zdać sobie sprawę, że zmieniło się ogólne nastawienie do pracy;
- odpowiednio dostosować swoje podejście.
Pracodawcy mogą stanąć przed koniecznością podjęcia odważnych decyzji i zmiany założeń, przy czym wiele firm w ciągu ostatnich dwóch lat nabrało już w tym zakresie doświadczenia.